De Winter vertrokken bij Telstar: "Paniek over de laatste plaats"

Hans de Winter is vorige maand per direct vertrokken bij Telstar. Een van de gezichten achter de Witte Leeuwinnen besloot er zelf een punt achter te zetten, de reden was een verschil van inzicht met de toekomstige eigenaren.
De Winter baalt dat zijn periode in Velsen-Zuid voortijdig geëindigd is via de achterdeur. "Op 19 januari heb ik al mijn contract ingeleverd. Daarna zijn er nog meerdere pogingen gewaagd om mij te behouden", vertelt hij aan het Haarlems Dagblad. Het gaat De Winter aan het hart.
In 2011 begon hij bij Telstar. "In 2015 ging ik weg omdat het niet ging zoals ik vond dat het moest gaan, maar in 2016 keerde ik terug en zijn we helemaal opnieuw begonnen. Van zes meisjes in de academie gingen we naar zestien en groeiden we door naar veertig meiden, vervolgens kwam er een beloftenelftal en daarna het huidige eredivisieteam."
Er zit een stijgende lijn in, zo benadrukt De Winter. De afgelopen seizoenen werd volgens hem nooit gesproken over doelstellingen wat betreft de ranglijst. Dat is echter anders nu HERA United is ingestapt. "Hera is als een soort sponsor ingestapt, door speelsters te leveren. Een Japanse en een Amerikaanse voetbalster zijn erbij gekomen en daarmee is Hera nu aandeelhouder, wat ook een vereiste is om straks de licentie te kunnen overnemen. Nu is er paniek over de laatste plaats en mogelijke degradatie."
Ondertussen nam Telstar ook per direct afscheid van Marelle Worm. De directie van Telstar besloot daartoe, maar volgens De Winter is er druk van buitenaf. "Het woord ’presteren’ wordt anders geïnterpreteerd door HERA dan door ons."

Harmsen: "Leuke was Wiegman voor een wedstrijd naar me toekwam"

Al-Jawahiri: "Toen zaten mijn moeder en ik in tranen op de bank"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

De Graafschap langer door met verdedigster: "De juiste plek"

BREAKING | Feyenoord pikt aanvalster op bij Ajax: "Veel ambitie"

Van de Donk over haar zware tijd in Londen: "Echt heel taai"

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

FOTO | ADO Den Haag onthult nieuw thuistenue mét stukje clublied

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Van de Donk geniet van WK-sfeer: "Mijn eerste herinnering..."

Jackie Groenen mist WK door huwelijksreis: "Zit in een hutje"

Fysio 'verklapt' Ajax-transfer: "Tekent haar contract bij Ajax"

OFFICIEEL | De Graafschap legt aanvalster langer vast: "Trots"

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"













