'De vrouwentak gaat langzaam een eigen waarde vertegenwoordigen''

De commerciële belangen in het vrouwenvoetbal worden groter en groter. De Vrouwen Eredivisie ziet dat er ook steeds meer bedrijven instappen vanwege het groeiende aantal supporters.

"De doelgroep vooral uit gezinnen met jonge kinderen. Logische partners zijn bouwmarkten, fietsenmerken, supermarkten en vakantieaanbieders – overal waar het gezin komt en winkelt en de moeder of dochter de ‘decisionmaker’ is. Best divers, maar wel bedrijven die veel reclametijd inkopen. De Vrouwen Eredivisie biedt hen een duidelijke doelgroep, terwijl de supporters de steun van het bedrijf aan hun favoriete sport extra waarderen", aldus Nicole Bekkers, manager nieuwe partnerships bij de KNVB, bij SportNext.

"Daarnaast krijg de naamgever een maatschappelijk schouderklopje vanwege het stimuleren van een waardevol project. In Engeland heeft de bank Barclay’s haar investering in de FA Women’s Super League twee jaar geleden daardoor razendsnel terugverdiend", vervolgt ze.

Kirsten van de Ven, manager vrouwenvoetbal bij de KNVB, is het hiermee eens. “De Premier League-clubs die ook met een vrouwenteam in de FA Women’s Super League meededen, merkten de positieve impact bij het benaderen van commerciële partners. Zij kunnen een breder maatschappelijk verhaal vertellen. In de breedtesport merken we dat effect ook."

"Als een amateurclub een vrouwenafdeling heeft, verandert de dynamiek in de kantine. Deze teams brengen kinderen, vriendinnen, vriendjes of echtgenoten mee rond de wedstrijden. Zo gaat de vrouwentak langzamerhand een eigen waarde vertegenwoordigen in de club", besluit Van de Ven.

Lees meer:
0 reacties
Stand
# Team GS DS P
1 FC Twente V 24 69 60
2 Ajax V 24 48 54
3 PSV V 24 6 43
4 ADO Den Haag V 24 17 39
5 Feyenoord V 24 -8 35
Bekijk de hele stand