De Vogel baalt van gestaakt duel: "Hadden besloten om te spelen"

AZ-trainer Wouter de Vogel baalde flink van het feit dat de wedstrijd tussen Telstar en AZ zaterdag na ongeveer 70 minuten spelen werd gestaakt. Bij een 4-2 stand besloot scheidsrechter Eren Nurettin om niet meer verder te spelen vanwege gladheid.
"Ik vind het heel zonde. Ik ben nu wel weer wat gekalmeerd. Nu is het eenmaal zo, maar...", zuchtte De Vogel na afloop bij ESPN. "We spreken iets af. In de eerste helft hebben we er megaveel last van. Netty (Booms, red.) heeft het volgens mij hartstikke moeilijk gehad in de zestien. We hadden besloten om te gaan spelen, dan is het jammer dat 'ie nu afgelast wordt."
"Of ik vind dat we door hadden moeten spelen? Nou, je maakt voor de wedstrijd een beslissing, met z'n allen, om te gaan spelen. Het was toen al spekglad daar. Blijkbaar is nu die beslissing gemaakt. Uiteindelijk is het een goede beslissing, want het is gevaarlijk voor de speelsters. Maar we hebben er nu al wel zeventig minuten op zitten, toen was het ook wel hetzelfde", wijst de trainer van de Alkmaarders.
Of het voor hem voelde als meten met twee maatstaven? "Nee. We willen heel graag voetballen. Netty heeft daar gespeeld, volgens mij heeft ze dat uitstekend gedaan. Het was spekglad daar. ik ben hartstikke trots op haar dat ze dat een helft vol heeft gehouden daar. Wat moet ik er nog meer over zeggen?"
"We staan met 4-2 voor, we hebben een goede uitgangspositie. Hopelijk kunnen we 'm zo snel mogelijk uitspelen", aldus De Vogel. Wanneer dat gaat gebeuren, is nog niet bekend.

Harmsen: "Leuke was Wiegman voor een wedstrijd naar me toekwam"

Al-Jawahiri: "Toen zaten mijn moeder en ik in tranen op de bank"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

De Graafschap langer door met verdedigster: "De juiste plek"

BREAKING | Feyenoord pikt aanvalster op bij Ajax: "Veel ambitie"

Van de Donk over haar zware tijd in Londen: "Echt heel taai"

Oversier kritisch op licentie-eisen KNVB: "Daar lopen clubs op leeg"

FOTO | ADO Den Haag onthult nieuw thuistenue mét stukje clublied

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Van de Donk geniet van WK-sfeer: "Mijn eerste herinnering..."

Jackie Groenen mist WK door huwelijksreis: "Zit in een hutje"

Fysio 'verklapt' Ajax-transfer: "Tekent haar contract bij Ajax"

OFFICIEEL | De Graafschap legt aanvalster langer vast: "Trots"

Daniëlle van de Donk over toekomst: "Waar zij is, ben ik ook"

Isabel Kopp verlengt bij HERA United: "Ik wil revanche nemen"

Brugts blikt terug op WK-herinnering: "Speciaal een tv gekocht"

Sabrine Ellouzi in spagaat voor WK-duel: "Ik kan niet kiezen"

Van den Berg over WK: "Ik vind Ronald Koeman een prettige coach"

Speelsters FC Utrecht reageren op bezuinigingen: "Dit is echt onzin"

Polak helder over missie met ADO Den Haag: "Snel veilig spelen"

'Rocky' spreekt droom uit: "Volgend jaar op shirt van de vrouwen"

Vier FC Twente-talenten beleven droomjaar in Oranje: "Kippenvel"

Polak keert terug bij ADO Den Haag: "Net alsof ik verliefd ben"

'Chanté-Mary Dompig (25) is op weg naar uitgang bij AC Milan'

Grond Diekman volgende week van FC Twente: "Past bij onze ambities"

Wiegman en Stentler luiden de noodklok over Vrouwen Eredivisie

OFFICIEEL | De Graafschap pikt nieuwe doelvrouw op bij HERA United

ADO-directeur: "We zullen komend seizoen iets moois neerzetten"

Zuur misgelopen promotie voor Steenwijk: "Heel verdrietig van"

Noa Vahle over Oranje-selectie: "Ze balen van die zure mensen"

Liz Rijsbergen blikt terug op dubbel debuut: "Ik baalde ook"

Van Ginkel beschrijft: "Als ik het ergens niet mee eens ben..."

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"













