De beste supplementen voor vrouwen

De OranjeLeeuwinnen
De OranjeLeeuwinnen Foto: © Orange Pictures

Gezonde voeding, voldoende beweging en op tijd en stond de nodige rust nemen, het zijn de basisvoorwaarden om je goed in je vel te voelen. Naast dat goede gevoel hopen we natuurlijk ook dat het ons lichaam ten goede zal komen en dat we kunnen uitpakken met het strakke en slanke figuur waar we altijd al van droomden. Gezonde voeding, het is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker in drukke periodes. We grijpen al snel eens naar een makkelijke maaltijd die niet altijd voldoet aan de behoefte naar de juiste voedingsstoffen en al helemaal niet aan de nood naar voldoende vitamines.


Vitamine B en Vitamine D zorgen voor tal van gezondheidsvoordelen

Vitamines zijn essentieel voor een goed functioneren van ons lichaam. Fysiek en mentaal hebben we die vitamines, en al zeker Vitamine B en Vitamine D, hard nodig. Hieronder kan je lezen van welke voordelen je lichaam en geest kunnen genieten als je zorgt voor een voldoende inname door jouw voeding en supplementen. Ook niet onbelangrijk zijn de vitamines B3 voor een gezonde huid en B8 voor sterk en volumineus haar.

Vitamine B

Vitamine B, en dan vooral Vitamine B12 heeft de eigenschap dat het de natuurlijke energie in het lichaam activeert en is dus van groot belang voor dat fitte en opgeladen gevoel dat je doorheen de dag helpt. Door een actieve rol in de verbranding van je voeding zorgt Vitamine B ervoor dat alle aanwezige energiebronnen uit je voeding worden gehaald en vrijgemaakt worden voor jouw activiteiten.

Een deel van je dagelijkse hoeveelheid Vitamine B kan je uit je evenwichtige voeding halen, echter met een actieve levensstijl zal die hoeveelheid niet altijd voldoende zijn. Vitamine B in suppletie toevoegen aan je voeding is daarom een goed idee en geeft je alle voordelen die je hierboven al kon lezen.

Vitamine D

Vitamine D zorgt voor sterke botten en tanden, draagt actief bij aan de werking van de spieren en geeft een boost aan de weerstand. Een vitamine om de nodige aandacht aan te besteden dus. Het opnemen van Vitamine D in het lichaam gebeurt hoofdzakelijk na blootstelling aan zonlicht. En ja, je raadt het al, de uren zon hier in Nederland zijn vaak onvoldoende om aan die behoefte te voldoen. Naast het eten van dierlijke voeding, die ook Vitamine D bevat, doe je er in eider geval goed aan om een dagelijkse hoeveelheid Vitamine D in de vorm van supplementen bij in te nemen. Wie vegtarisch of veganistisch eet, heeft die behoefte aan suppletie uiteraard nog meer.

Zeker als je vaak gaat sporten, is Vitamine D enorm belangrijk en mag je aan dat belang niet achteloos voorbij gaan. Een tekort zal leiden tot verminderde prestaties en een verminderde opname van calcium dat essentieel is voor sterke botten.

Gezonde en evenwichtige voeding waarbij de juiste keuzes naar voedingsstoffen toe gemaakt worden, is de eerste en belangrijkste stap. Daarnaast zorgt de inname van bijkomende vitamines ervoor dat jouw energieniveau een heel stuk hoger zal liggen en dat is natuurlijk altijd een mooie bonus. Voldoende vitamines zorgen ervoor dat je je dag energiek en fit doorkomt en dat je 's avonds met een gerust en ontspannen gevoel de slaap kan vatten.

Lees meer:
0 reacties