Buurman beleeft droomjaar bij Chelsea: "Je krijgt zelfvertrouwen"

Veerle Buurman bij Chelsea
Veerle Buurman bij Chelsea Foto: © BSR Agency

Het lijkt alweer een hele tijd geleden dat Veerle Buurman haar officiële debuut maakte voor Chelsea tegen Leicester City. Inmiddels is de Nederlandse international een steeds vastere waarde geworden in de achterhoede van de Engelse grootmacht. Maandag werd ze verkozen tot 'Rising Star' van de Barclays Women's Super League.

Buurman tekende in 2024 al haar contract bij Chelsea, waarna ze eerst nog een seizoen op huurbasis voor PSV uitkwam. De verdedigster groeide in haar eerste seizoen in Engeland uit tot basisspeelster. 

"Ik denk dat het voor een voetbalster altijd heel fijn is als je veel minuten krijgt en regelmatig speelt. Voor mij gaat mijn ontwikkeling veel sneller en het spelen in grote wedstrijden en het spelen voor Chelsea is echt heel goed voor mij", zegt Buurman op de clubwebsite. "Ik kan het team helpen en ik kan veel leren van de meiden met wie ik samenspeel, in de achterhoede maar ook in het hele team."

Het spelen op het hoogste niveau in Engeland heeft haar als speelster getransformeerd. De sfeer binnen de club helpt daar enorm bij. "Het is heel leuk om voor zo'n grote club te spelen en veel te spelen, en plezier te hebben op het veld en op het trainingsveld. Dus dat is heel fijn. Ik denk dat als je regelmatiger speelt, je zelfvertrouwen altijd groeit."

"Je leert veel van de wedstrijden en op het trainingsveld leer je veel van de meiden met wie je samenspeel. Je krijgt zelfvertrouwen van de meiden, van het team. Dan moet je ook naar jezelf kijken en in jezelf geloven, en ik denk dat het met de juiste mensen om me heen goed uitpakt", aldus Buurman.

Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Lees meer:
0 reacties