Bross laat traantje na PSV-titel: "Toen kwam het besef pas echt"

Melanie Bross en Renate Jansen vieren feest na de titel van PSV
Melanie Bross en Renate Jansen vieren feest na de titel van PSV Foto: © Pro Shots

Waar de ontlading na het laatste fluitsignaal bij veel speelsters van PSV direct groot was, duurde het bij Melanie Bross even voordat de historische titel echt binnenkwam. Pas de ochtend na de kampioenswedstrijd drong het echt door bij de verdedigster.

"Ik zei gisteren na de wedstrijd: ik dacht dat ik helemaal ging neerstorten ofzo. Maar ik had juist eigenlijk helemaal geen emotie of zo. Maar vanmorgen moest ik wel een klein traantje laten", glundert ze. "Toen was eigenlijk het besef van: oh ja, we hebben het echt geflikt. En dan zie je natuurlijk al die berichtjes die je binnenkrijgt. Toen kwam het besef eigenlijk pas."

Het feest in Eindhoven ging door tot in de vroege uurtjes, zo bevestigt de vleugelverdedigster. "Ik was om 05:30 uur thuis, maar heb wel tot 10:00 uur geslapen, dus op zich heb je dan nog wel een aantal uurtjes", zegt Bross met een lach. Het kampioenschap is voor Bross de bekroning op een lange reis in het Nederlandse topvoetbal. "Dit is mijn tiende jaar in de Eredivisie en mijn zesde jaar voor PSV, dus ja, ik vind het wel heel mooi dat het nu dan eindelijk een keer is gelukt", vertelt de verdedigster vol trots. "En ja, het is echt heel goed geregeld allemaal. Gisteren hebben we een heel leuk feest gehad, goed georganiseerd. Nu dan hier bij de burgemeester, dus ja, echt heel mooi. Ja, dit is wel een droom die uitkomt, zeker."

Toch is de honger na de landstitel nog niet gestild. Bross kijkt vol ambitie naar de toekomst in Eindhoven. "Ik heb nog een contract voor één jaar. Ik vind het mooi om een keer Champions League te spelen, om verder te komen dan dit jaar. Daar kijk ik heel erg naar uit. En de beker staat volgende week nog op het programma, dus er valt nog genoeg te winnen."

Lees meer:
0 reacties