BREAKING | PSV neemt afscheid van drietal, captain Strik vertrekt

Laura Strik
Laura Strik Foto: © BSR Agency

PSV neemt na dit seizoen afscheid van meerdere speelsters. Laura Strik, Moon Biegel Esteves en Emmeke Henschen gaan na dit seizoen een nieuwe uitdaging aan, zo meldt de landskampioen donderdagmiddag.

PSV neemt daarnaast afscheid van Renate Jansen en Myrthe Kemper-Moorrees. Eerder werd al bekend dat zij na dit seizoen hun voetbalschoenen aan de wilgen hangen. Ook Aniek Janssen vertrekt uit Eindhoven, zij werd begin april gepresenteerd bij PEC Zwolle.

De 29-jarige Strik speelde in totaal acht seizoenen voor PSV. De middenveldster droeg dit seizoen de aanvoerdersband en mocht begin deze maand voor het eerst de kampioensschaal omhoog houden namens PSV. Biegel Esteves neemt na drie jaar afscheid van PSV. De doelvrouw, die uit haar pensioen kwam om aan de slag te gaan in Eindhoven, maakte vooral haar minuten in het bekertoernooi, maar kwam ook in verschillende competitiewedstrijden in actie. 

Henschen (23) maakte in 2022 de overstap naar PSV, maar werd in Eindhoven geteisterd door blessureleed. In totaal droeg ze twintig duels het shirt van PSV. 

"Zes speelsters die deel uitmaakten van het eerste kampioensteam in de clubgeschiedenis. Zes speelsters wie PSV voor altijd dankbaar blijft. Jullie blijven altijd welkom in Eindhoven, in jullie TenCate Stadion De Herdgang", richt PSV zich tot Strik, Biegel Esteves, Henschen, Jansen, Kemper-Moorrees en Janssen.

Lees meer:
0 reacties