Boshuizen: "Aan die meiden gaat ADO nog veel plezier beleven"

Annouk Boshuizen keerde afgelopen zomer terug bij ADO Den Haag. Met de residentieclub kent de middenveldster een valse start: ADO bungelt onderaan in de Azerion Vrouwen Eredivisie.
Het is niet de terugkeer waarop Boshuizen op had gehoopt, zo maakt ze duidelijk in het Algemeen Dagblad. "Ik kan me niet herinneren dat ik met ADO ooit voorlaatste heb gestaan. Zeker tegen gelijkwaardige clubs als Feyenoord, AZ en FC Utrecht hadden we het beter moeten doen. Ik denk dat de staf op dezelfde wijze wilde voetballen als vorig seizoen, toen het wel succesvol was", vertelt ze.
"Maar dit is een heel andere selectie en daarom was het beter om terug naar de basis te gaan", aldus Boshuizen, die eerder aangaf dat ze de Haagse bluf miste bij de ploeg. "Daarover hebben we gesproken. Iedereen moest in de spiegel kijken. De intensiteit moest omhoog, de duels moesten feller. Tegen Ajax en PSV ging dat al beter."
Daarbij speelt de ervaren middenveldster een belangrijke rol. "Daarin is ook niets veranderd ten opzichte van mijn eerste periode bij ADO. Zij hebben meer aan mij moeten wennen dan ik aan hen. Af en toe een schop uitdelen en je verbaal laten gelden, moet gewoon om beter te worden. Zo ben ik in mijn eerste periode ook opgevoed door Priscilla Mesker en Sharon Kok", legt Boshuizen uit.
ADO moet het dit seizoen wederom hebben van de jonge talenten. Boshuizen is enthousiast: "Aan die meiden gaat ADO nog veel plezier beleven. Ze zijn niet alleen jong, maar ook gretig en onbevangen en kunnen goed voetballen. Laatst kwam de keeperstrainer met een foto uit mijn eerste of tweede seizoen bij ADO. Sta ik op met Floortje Bol als fan. Nu is ze mijn ploeggenoot."

Nu ook officieel: Beth Mead volgt Miedema naar Manchester City

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

Oranje O17 kent tegenstanders in eerste EK-kwalificatieronde

Veurink over Vivianne Miedema: "Natuurlijk geen achttien meer..."

Veefkind maakt droomtransfer naar Duitsland: "Stap voelt goed"

Lindner tekent nieuw contract bij PEC: "Geeft veel vertrouwen"

Bayern-directeur Rech looft Van Eijk: "Straalt grote rust uit"

Unieke foto's ontdekt van vrouwenvoetbal van voor de oorlog

Maureen van Drogen tekent eerste contract bij PEC: "Een mijlpaal"

Leonne Stentler looft tactische ingreep Veurink: "Pakt goed uit"

Regina van Eijk vertrekt bij Ajax: "Ga echt mijn gevoel achterna"

Feyenoord ziet aanvalster bij nummer vier van Frankrijk tekenen

OFFICIEEL | NAC Breda stelt nieuwe coach aan: "Duurzaam ontwikkelen"

BREAKING | Ajax ziet speelsters met aflopend contract vertrekken

Van den Berg geniet van Van Asten: "Dat doet ze fantastisch"

Oranje O19 kent tegenstanders in eerste EK-kwalificatieronde

Veurink maakt balans op na eerste jaar: "Fase van vernieuwing"

Liz Rijsbergen scoort eerste Oranje-goal: "Dit voelt geweldig"

FC Twente beloont zeventienjarige Tess Doeschot met profcontract

BREAKING | Ajax raakt Regina van Eijk kwijt aan Europese topclub

Doe mee aan het Vrouwenvoetbalnieuws.nl WK-spel en win mooie prijzen!

Stentler pleit voor Kaptein als captain: "Zou het wel aandurven"

Veurink over wissel van Janssen: "Er is een mooie strijd gaande"

Leuchter na verlossende goal: "Eindelijk, dat kan je wel zeggen"

Levels laat studeren even links liggen: "Moeilijk om te focussen"

Wieke Kaptein geeft toe: "Ik begin ook aan mezelf te twijfelen"

Veurink trots op Leuchter na fraaie goal: "Werkt bevrijdend"

Van de Donk wijst naar Oranje: "Hoop dat we dat kunnen voortzetten"

OranjeLeeuwinnen naar play-offs: dit zijn de mogelijke tegenstanders

Van den Berg pleit voor verandering bij Oranje: "Ligt haar beter"

Driessen wijst naar nieuwe FIFA-regel: "Zit één nadeel aan"

FC Twente presenteert nieuwe thuisshirt voor seizoen 2026-2027

Van Ginkel reageert op bijzondere geruchten: "Dat klopt wel"

Van Ginkel zat niet stil tijdens revalidatie: "Focus op andere dingen"

Statement FC Utrecht afgekraakt: "Club in diskrediet gebracht"

FC Emmen krijgt MO17-team: "Van daaruit kunnen we verder bouwen"













