Blijdschap bij SC Heerenveen: "Natuurlijk een fantastische zet"
SC Heerenveen presenteerde maandagmiddag een nieuwe hoofdsponsor: WOLKOM, onbegrensd Fryslân. Directeur Ferry de Haan is blij met de nieuwe sponsor, en ziet dat het de goede kant op gaat met de club in het algemeen. En niet alleen vanwege de nieuwe sponsor.
"We staan er hartstikke goed voor", zegt De Haan tegen SC Heerenveen TV. "De nieuwe hoofdsponsor is natuurlijk een fantastische zet. Het is belangrijk dat het lokale bedrijfsleven zich weer achter de club weet te scharen. Daar zijn wel heel trots op. Daarnaast staat de seizoenkaartenverkoop heel hoog op dit moment. We lopen ver voor op vorig jaar. Op sportief vlak doen we het ook goed, met de aanstelling van Robin van Persie. Dat is een mooie eyecatcher."
De Haan stelde meer nieuwe mensen aan: "Niklas Tarvajärvi doet het eerste elftal van de vrouwen. We hebben Bote Talsma als hoofd jeugdopleidingen. Dat zijn cruciale posities, waar nu goede mensen zitten die de club goed uit kunnen dragen. We hebben afgelopen week Fieten Olie als nieuwe rugsponsor bekend gemaakt. De omzet qua commercieel stijgt. Dus wat dat betreft zijn we heel tevreden."
"Als klap op de vuurpijl mogen we trots zijn dat het financieel ook weer een klein beetje beter gaat. We zijn nog lang niet waar we moeten zijn en waar we willen zijn. De club staat bekend om het afleveren van goede spelers, maar nu helaas ook vanwege het operationeel tekort. Dat zijn we gestaag aan het terugbrengen. Daarvoor zijn we super blij en trots dat onze nieuwe hoofdsponsor zich daar achter schaart en samen met ons verder dat verder terug wil brengen", aldus Ferry de Haan.