AZ neemt afscheid van vijf speelsters: "Wensen hun alle succes"

Karlijn Woons
Karlijn Woons Foto: © BSR Agency

Het seizoen van AZ zit erop en de handhaving in de Eurojackpot Vrouwen Eredivisie is een feit. Dat betekent direct dat de club de blik op de toekomst richt en afscheid neemt van een aantal bekende gezichten. Maar liefst vijf speelsters hebben hun laatste wedstrijd in het rood-wit gespeeld en gaan de Alkmaarse club deze zomer verlaten.

Dat maakt AZ zaterdag bekend. Voor Kealyn Thomas, Karlijn Woons, Fieke Kroese en Daphne Stoop valt het doek bij AZ omdat zij kiezen voor een nieuw sportief avontuur buiten Alkmaar. Waar hun toekomst ligt, is op dit moment nog niet bekend. Voor Bo op de Weegh ligt dat anders: zij hangt haar voetbalschoenen (voorlopig) aan de wilgen en gaat zich volledig focussen op haar maatschappelijke carrière.

Het vijftal speelsters kent een uiteenlopend verleden bij de club. Karlijn Woons en Bo op de Weegh maakten de overstap naar AZ toen de club drie seizoenen geleden de vrouwenvoetbaltak nieuw leven inblies door de licentie van VV Alkmaar over te nemen.

Kealyn Thomas (overgekomen van PSV) en Fieke Kroese (voormalig FC Twente) sloten zich in de zomer van 2024 aan bij de selectie. Daphne Stoop is de speelster die het kortst deel uitmaakte van de hoofdmacht; zij stroomde pas afgelopen zomer door vanuit de opleiding van Jong AZ.

AZ laat op de clubsite weten dankbaar te zijn voor de geleverde diensten: "AZ bedankt de speelsters voor hun inzet tijdens hun seizoenen bij AZ en de groei die zij samen met het team hebben doorgemaakt. De club wenst hun alle succes in de verdere carrières en met alles wat er nog op hun pad komt."

Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Lees meer:
0 reacties