Ajax-speelsters melden zich af voor trainingsstage van Oranje O17

Logo OranjeLeeuwinnen
Logo OranjeLeeuwinnen Foto: © Vrouwenvoetbalnieuws.nl - Amber van Lieshout

Oranje O17 komt maandag samen voor een driedaagse trainingsstage. De jonge Leeuwinnen trainen drie dagen en spelen ook een oefenwedstrijd tegen Borussia Mönchengladbach.

Ajax-speelsters Loet Klinckhamers en Freya van der Kruk zijn niet van de partij. Zij hebben zich afgemeld bij Félicienne Harteveld-Minnaar. De bondscoach heeft Julie Pruijs, speelster van PEC Zwolle, en Milou de Vreede (ADO Den Haag) opgeroepen als vervangsters.

Het betreft de lichting speelsters met geboortejaar 2009. De vorige lichting, die in mei Europees kampioen werd, was afgelopen weken actief op het WK Onder 17 in Marokko, waar zilver werd gepakt. De nieuwe lichting Oranje O17 zette eind september een eerste stap in de EK-kwalificatie door de eerste ronde te winnen. In eigen land werden de Oranjetalenten poulewinnaar in een groep met Tsjechië, Slowakije en Andorra.

Het EK 2026 zal in Noord-Ierland plaatsvinden. Om daar te geraken moet Oranje in League A ook de tweede kwalificatieronde doorkomen.

Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws!

Het WK begint op donderdag 11 juni in de Canada, de Verenigde Staten en Mexico. Hoe ver gaat Oranje komen? Doe mee aan het WK-spel van Vrouwenvoetbalnieuws op Scorito!

Lees meer:
0 reacties