Ajax-directeur enthousiast: "We hebben nog veel meer ambitie"
ABN AMRO en Ajax hebben hun succesvolle samenwerking verlengd. Het bankbedrijf blijft tot medio 2028 hoofdsponsor van Ajax Vrouwen, een rol die het sinds 2015 vervult. Deze verlenging markeert een belangrijk moment in de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal in Nederland.
Cas Biesta, commercieel directeur bij Ajax, sprak over de groei van de club: "Vorig seizoen speelden we in de kwartfinale van de UEFA Women’s Champions League voor bijna 36.000 fans in de Johan Cruijff ArenA. Dit geeft aan hoe de belangstelling groeit en welke stappen zijn gezet in de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal." Hij benadrukt dat ABN AMRO een belangrijke rol speelt in deze groei. "Hun bijdrage aan de ontwikkeling van Ajax Vrouwen in de afgelopen tien jaar is evident maar deze verlenging toont ook aan dat we allebei nog veel meer ambitie hebben naar de nabije toekomst toe."
Sander Bestevaar, hoofd partnerships bij ABN AMRO, is ook trots op de samenwerking: "Het begon in 2015 met een heldere ambitie en is uitgegroeid tot een voorbeeldverhaal voor gelijke kansen. De ambitie blijft groot, en we kijken uit naar de nieuwe periode waarin we samen nog meer inzetten op de ontwikkeling van het vrouwenvoetbal."