Ajax-aanvalster verkozen tot Beste Speelster in Eerste Divisie

Elisa van Dijk (Ajax) in actie tegen FC Utrecht
Elisa van Dijk (Ajax) in actie tegen FC Utrecht Foto: © BSR Agency

Ajacied Elisa van Dijk is uitgeroepen tot Beste Speelster van de voorjaarscompetitie in de Eerste Divisie. De middenveldster annex aanvalster kreeg de voorkeur boven Elise Fischer, Tess van der Vliet (PSV), Anne Gelevert (FC Twente) en Sam Roddenhof (De Graafschap).

Met Jong Ajax kroonde Van Dijk zich tot voorjaarskampioen in de Eerste Divisie. Van Dijk maakte in dezelfde periode ook haar debuut voor Ajax. Inmiddels heeft ze negen wedstrijden voor de hoofdmacht gespeeld.

"Ik ben er heel blij mee en ook heel trots op", laat Van Dijk weten. Aanvoerders en trainers stemden in de verkiezing. De voorkeur ging dus uiteindelijk uit naar de Ajacied. "Het is alleen maar mooi. Ik heb veel stappen gezet dit seizoen. Ik heb veel gespeeld, daar ben ik blij mee. Ik had het niet verwacht dat het zo snel zou gaan, zeker niet", aldus Van Dijk.

Lees meer:
0 reacties